måndag 18 mars 2013

Banan och morotsmuffins Paleo Style!

Oj vad längesen det var jag uppdaterade denna blogg
Men lovar att bättra mig, för nu har jag hittat tillbaka till köket =)

Kommer bli både nyttiga och onyttiga recept
Skall köra lite Paleo inriktat nu, så kommer nog bli en del sådana recept
Dessa muffins gjorde jag igår
Både mamma/pappa och några vänner till dem gjorde tummen upp
Så det vart ett väldigt bra betyg
Perfekt att ha som mellanmål el till kaffet

Recept
12st (beroende på hur stora man vill ha dem)

2 dl mandelmjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk havssalt
1 msk kanel 
3 bananer
3 ägg
3 msk smält kokosolja
3 finrivna morötter (små)
1 dl hackade nötter


Sätt ugnen på 200 grader
Blanda mandelmjöl, bakpulver, salt och kanel i en skål
Mosa bananerna och blanda i ägg och olja i en annan skål
Rör ihop båda blandningarna och blanda i morötter och nötter
Klicka i smeten i muffinsformar och grädda i ca 20-25 min 


Både luktar och smakar sååå gott
Alltid kul med nyttiga recept när det smakar minst lika gott som vanliga muffins =)

Recept lånat här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar